Viktig information om bloggen

Denna blogg uppdateras inte längre. Jag har tyvärr inte längre möjlighet att svara på frågor. Jag säljer inte pärlor/smyckeskomponenter eller smycken.

onsdag 30 juli 2008

Nyhet: användbara koppardelar från Slöjd-detaljer

Som "kopparjunkie" (och numer även mässingsjunkie) så fastnar jag alltid för nya smyckesdelar i koppar, allt från släta pärlor till balistyle till hangjorda oxiderade länkar till handgjorda hängen och lås. I den nya katalogen från Slöjd-detaljer, som jag fick idag, hittade jag lite nytt för kopparälskaren.

Företaget har länge sålt olika kopparhängen för emaljering och nu har de även utökat sortimentet med en rund berlock/hänge och en cirkelformade länk samt tagit in smyckes-set med rutformade länkar/hängen, vågmönstrade rutlänkar samt runda länkar. Smyckesdelarna är först och främst tänkt för emaljering (med deras smältemalj som smälter över en spisplatta), men de kan även användas "råa", kallemaljerade, patinerade, graverade och/eller dekorerade på annat sätt. Endast fantasin sätter gränser.

De säljer även kopparplåt och mjukglödgad koppartråd för dig som vill göra egna komponenter i "kärleksmetallen".

Slöjd-detaljer har en del material inom pärlor och smyckestillverkning -- främst glaspärlor, Gütermann och oäkta delar -- och på sistone har de även utökat sitt lite lyxigare sortiment i sterling silver och förgyllt silver (vermeil). För dig som gillar örhängen har de flera snygga modeller på krokar att välja mellan. Enhetsfrakten är högre än hos de flesta vanliga pärlbutiker och de har ett minsta ordervärde på 300 kr så ska du handla är det ett bra tips att passa på att lägga en lite större/tung/skrymmande order eller dela med en kompis.

--

Fotnot: snart kommer jag att skriva mer om min favorit kopparn, dess symbolik, historia och varför den passar så bra till smycken så håll utkik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Frågor, tips, synpunkter eller kommentarer? Skriv gärna en rad här -- vill du hellre ta det privat hittar du min e-postadress under Kontakt (flikarna under bloggrubriken). Tänk på att frågor som ställs i kommentarerna besvaras här. Vill du ha svar via e-post är det bäst att istället maila direkt.

Tack för din kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts with Thumbnails