Viktig information om bloggen

Denna blogg uppdateras inte längre. Jag har tyvärr inte längre möjlighet att svara på frågor. Jag säljer inte pärlor/smyckeskomponenter eller smycken.

onsdag 16 juli 2008

Tidsfördriv: Vilken pärla är du?

Det finns en mängd sidor på Internet att fördriva tiden med en tråkig dag. I slutet bland mina länkar har jag bland annat länkat till Zylom där jag brukar spendera tid med roliga gratisspel. Bland mer pärlrelaterade tidsfördriv -- om inte bejeweledspel räknas dit -- finns The Bead Name Generator. Skriv in ditt namn eller nick och du får veta vilken (fantasi)pärla just du är. Som maneki är jag en "Turmaline Miracle Bead".

Du kan även testa vilken ädelsten du är eller vad ditt val av sten säger om dig. Och det är bara en bråkdel av vad en pärlare kan fördriva tiden med på nätet när hon redan shoppat upp årets pärlbudget och skrivit ut ett dussin mönster.

Ja, kanske inte pärlvärldens viktigaste hemsidor, men några minuters tidsfördriv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Frågor, tips, synpunkter eller kommentarer? Skriv gärna en rad här -- vill du hellre ta det privat hittar du min e-postadress under Kontakt (flikarna under bloggrubriken). Tänk på att frågor som ställs i kommentarerna besvaras här. Vill du ha svar via e-post är det bäst att istället maila direkt.

Tack för din kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts with Thumbnails