Viktig information om bloggen

Denna blogg uppdateras inte längre. Jag har tyvärr inte längre möjlighet att svara på frågor. Jag säljer inte pärlor/smyckeskomponenter eller smycken.

lördag 31 januari 2009

Noterat: Annorlunda valknopspärlor

Via Art Bead Scene fick jag upp ögonen för dessa kinesiska pärlor, som även finns exempelvis hos Pärldesign och (i grått och svart) hos Nordic Beads. Kul och annorlunda textila pärlor, flätade i en så kallad valknop. Vill du inte köpa färdiga pärlor kan du göra dina egna i rattail eller s k chinese knotting cord. Instruktioner hittar du exempelvis här och -- utförligare -- hos Loren Damewood. Bra och tydliga instruktioner finns även i Suzen Millodots bok Celtic Knots for Beaded Jewellery (se min recension för mer om boken).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Frågor, tips, synpunkter eller kommentarer? Skriv gärna en rad här -- vill du hellre ta det privat hittar du min e-postadress under Kontakt (flikarna under bloggrubriken). Tänk på att frågor som ställs i kommentarerna besvaras här. Vill du ha svar via e-post är det bäst att istället maila direkt.

Tack för din kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts with Thumbnails