Viktig information om bloggen

Denna blogg uppdateras inte längre. Jag har tyvärr inte längre möjlighet att svara på frågor. Jag säljer inte pärlor/smyckeskomponenter eller smycken.

torsdag 23 april 2009

Mönstertips: Enkel "brosch" av pärlsträng samt fina blommor

Idag blir det tre vitt skilda mönstertips, som inte har mer gemensamt än att jag tycker om dem på olika sätt.

Först ut är Make an Old Coat New Again with a Beaded Brooch. Det som skiljer ut denna brosch från andra är att den sys direkt på kappan. Kul variant för den som gillar gammeldags broscher. Tekniken skulle också kunna användas på andra saker är bara kappor.

Sedan vill jag, oavsett vad jag tycker om peyote, tipsa om tyska betalmönstret Flower Power. Blomformade länkar som kan användas till hängen, togglelås och mycket mer. Perlenmuster.de är en relativt ny sajt, som säljer pärlmönster på tyska, men även några på franska. Missa inte sådana läckerheter som Chisto av fenomenale Mu (mönstret finns även på tyska).

Och sist men inte minst: Vet du inte vad du ska göra med dina längder wire lace/mesh tubing/mesh ribbon/smyckesspets? Varför inte vika en ros, som i Linda Hartungs halsband Victorian Rose? Och om du gillar det -- kanske du också är intresserad av Ribbon Flower Jewelry.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Frågor, tips, synpunkter eller kommentarer? Skriv gärna en rad här -- vill du hellre ta det privat hittar du min e-postadress under Kontakt (flikarna under bloggrubriken). Tänk på att frågor som ställs i kommentarerna besvaras här. Vill du ha svar via e-post är det bäst att istället maila direkt.

Tack för din kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts with Thumbnails