Viktig information om bloggen

Denna blogg uppdateras inte längre. Jag har tyvärr inte längre möjlighet att svara på frågor. Jag säljer inte pärlor/smyckeskomponenter eller smycken.

tisdag 9 juni 2009

Noterat: Somriga stenpärlor från Precious Sparkle Beads

Som vanligt råkade jag snubbla över lite pärlor och årstiden till ära ville jag passa på att tipsa om dessa.

Först fann jag strängar med rondeller i blandad sten. Ofta betyder detta en klassisk mix av peridot, citrin, ametist och akvamarin. Men dessa pärlor fanns i fyra varianter. Främst fastnade jag för den somriga mixen i variant A: peridot, citrin, karneol, ametist och bergkristall. En kombination med "lagom mycket" färg, som påminner om sommaräng då den gröna peridoten dominerar. Mums!

Bandagat -- från en sten till en annan -- säljs ofta i naturlig färg, men lika ofta starkt infärgad. Rejält häftiga är Precious Sprakle Beads färgstarka droppar Pink Baned Agate Plain Long Drops och de blå/turkos/vita Blue Banded Agate Plain Large Briolettes. Vilka färgklickar! Passar den som vill synas och tycker att sommaren är perfekt för stora, soliga pärlor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Frågor, tips, synpunkter eller kommentarer? Skriv gärna en rad här -- vill du hellre ta det privat hittar du min e-postadress under Kontakt (flikarna under bloggrubriken). Tänk på att frågor som ställs i kommentarerna besvaras här. Vill du ha svar via e-post är det bäst att istället maila direkt.

Tack för din kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts with Thumbnails