Viktig information om bloggen

Denna blogg uppdateras inte längre. Jag har tyvärr inte längre möjlighet att svara på frågor. Jag säljer inte pärlor/smyckeskomponenter eller smycken.

måndag 27 juli 2009

Mönstertips: Blommor i ring



Dessa blommor har jag redan tangerat när jag skrev Brick stitch om stomme. Tekniken är enkel: bicone- eller droppformade pärlor sys fast på insidan av en ring, sida vid sida, i en typ av "inåtvänd" circular brick stitch. Blommorna kan varieras mycket genom val av pärlform, färger, storlek och inramning. Det är just storleken som är det klurigaste här: att matcha pärlornas längd med ringens innerdiameter.

Parts Club har två projekt med denna typ av blommotiv, som kan användas som länkar likväl som hängen: ett swarovskihalsband och ett väsksmycke med drömfångarmotiv. I swarovskilänkarna används 6 mm bicones till 19 mm ringar och 4 mm bicones till 14 mm ringar. Det är samma typ av ringar, som används i de länkade kedjor som varit populära här. Till väskhänget används en grövre, bredare ring med innerdiametern 26 mm till 10 mm långa droppar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Frågor, tips, synpunkter eller kommentarer? Skriv gärna en rad här -- vill du hellre ta det privat hittar du min e-postadress under Kontakt (flikarna under bloggrubriken). Tänk på att frågor som ställs i kommentarerna besvaras här. Vill du ha svar via e-post är det bäst att istället maila direkt.

Tack för din kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts with Thumbnails