Viktig information om bloggen

Denna blogg uppdateras inte längre. Jag har tyvärr inte längre möjlighet att svara på frågor. Jag säljer inte pärlor/smyckeskomponenter eller smycken.

onsdag 29 juli 2009

Noterat: En handfull vacker pärla


Normalt sett är inte chevronpärlor någon favorit hos mig. Inte heller stora, runda pärlor. Men Rings & Things matta svartvita kinesiska chevronpärla är ett undantag. Denna vackra pärla är gjort i den klassiska kombination svart och vitt med en silkeslen matt yta. Pärlan är inte mindre än 30 mm i diameter vilket gör att den har en viss tyngd när den vilar i handen. För detta är en pärla som gärna ska hållas just i handen för dess sköna matta yta och tyngd.

Än så länge vet jag inte vad jag ska göra med denna pärla. Kanske ställa den i en hylla som den är. I vilket fall så tänker jag fortsätta klappa och krama den. Må hända det är det enda som pärlor behöver användas till?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Frågor, tips, synpunkter eller kommentarer? Skriv gärna en rad här -- vill du hellre ta det privat hittar du min e-postadress under Kontakt (flikarna under bloggrubriken). Tänk på att frågor som ställs i kommentarerna besvaras här. Vill du ha svar via e-post är det bäst att istället maila direkt.

Tack för din kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts with Thumbnails