Viktig information om bloggen

Denna blogg uppdateras inte längre. Jag har tyvärr inte längre möjlighet att svara på frågor. Jag säljer inte pärlor/smyckeskomponenter eller smycken.

torsdag 2 juli 2009

Tävling: Jubileumskorsord


Jag nämde igår att jag skulle lägga upp en tävling och här kommer "Manekis kluriga pärlkorsord". Alla ord, med några få undantag, hittar du på bloggen. Jag har försökt göra ledtrådar som gör det lite enklare att söka information till de svar du inte kan. Det finns faktiskt även en ledtråd till de två gömda orden.

Föredrar du mer praktiska tävlingar före att gnugga geniknölarna i sommarhettan? Imorgon kommer en liten tävling även för dig, som jag hoppas du kommer att vara intresserad av: Min Pärla. Vinsterna hittar du här.


***Tävlingen är avslutad, rätt lösning hittar du längst ned i inlägget***


~*~ Klicka på bilderna för en förstoring, som du kan skriva ut~*~




Tack vare en fiffig sajt som Acrobate.com Share har jag också gjort en pdf-fil av korsordet, som du kan bese, skriva ut och/eller spara ned på din dator. Passar inte minst dig som vill skriva ut såväl korsord som ledtrådar. Klicka här för att gå dit. Obs! Pdf-filen har gjort tre av de aprikos rutorna gula (!). Dessa tre bokstäver ska alltså ses som en del av det aprikos ordet, inget annat.


Till sist vill jag bara önska LYCKA TILL! Det är inte det enklaste korsordet, men trägen vinner -- och glöm inte titta efter ledtrådar i texten, som kan föra dig på rätt spår...


Rätt lösning
Här hittar du lösningen på korsordet. Klicka på bilden för en förstoring.

De båda gömda orden är: Cabochon och Kattögeeffekt. Ledtråden var fotot med cat's eyecabochonen som inleder detta inlägg.


*

Notis om copyright: Du får gärna publicera detta korsord, i sin helhet och oförändrat, på din hemsida eller blogg så länge du länkar till bloggen och det framgår att det är jag som skapat korsordet. Du får även kopiera och distribuera korsordet på exempelvis en pärlträff med samma förbehåll (bloggadressen skriven på pappret).

2 kommentarer:

  1. Jag har löst det! Tror jag i alla fall...

    Honey Bee

    SvaraRadera
  2. Oj så snabb du var! ;D Japp, första rätta svaret är alltså redan inne, men ingen fara på taket: det är fortfarande gott om tid.

    Hoppas jag inte gjorde ordflätan allt för svår... Den är inte superenkel, men alla svar (utom två, är jag rädd) finns i bloggen. Det blir nog fler korsord -- med eller utan vinster -- i framtiden för jag hade kul när jag gjorde det.

    SvaraRadera

Frågor, tips, synpunkter eller kommentarer? Skriv gärna en rad här -- vill du hellre ta det privat hittar du min e-postadress under Kontakt (flikarna under bloggrubriken). Tänk på att frågor som ställs i kommentarerna besvaras här. Vill du ha svar via e-post är det bäst att istället maila direkt.

Tack för din kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts with Thumbnails