Viktig information om bloggen

Denna blogg uppdateras inte längre. Jag har tyvärr inte längre möjlighet att svara på frågor. Jag säljer inte pärlor/smyckeskomponenter eller smycken.

måndag 20 juli 2009

Tävling: Presentation av vinsterna


Äntligen är jag tillbaks igen! Jag vet inte om ni saknat mig, men jag kan säga att jag har saknat att blogga. Nu, äntligen, kommer ni i alla fall att få lite smakprov på de pärlvinster som står på spel i mina jubilleumstävlingar. För ni har väl inte missat dem?

En snabb sammanfattning:

Jubileumskorsord -- lös korsordet och få fram två ord. Inte den lättaste ordflätan, men i princip alla ord, inklusive lösenorden, är omnämnda i bloggen -- använd gärna Google avancerad sökning och väl att söka endast i domänen manekisparlblogg.blogspot.com/. Det ger bättre träffar än sökrutan ovan. Avslutad.

Min pärla -- skapa din egen fokalpärla (upp till tre stycken) i valfritt/valfria material. Inga beaded beads dock. Kreativitet och personlighet står i fokus och nybörjare i pärltillverkning uppmuntras att våga vara med. Avslutad.

Manekis Pärlblogg fyller 1 år! -- läs mer om varför jag bloggar, hur det började och vad som väntar i framtiden.

Sprid gärna ordet -- ju fler som deltar, desto roligare. Du får gärna använda bilderna nedan när du gör det.


Vinster
Varje tävling har två vinnare. I pärlkorsordet dras vinnarna bland de som svarat rätt och i Min Pärla delas ett första- och andrapris ut till de vackraste/kreativaste/fiffigaste pärlorna.

Det finns fem pärlpaket. Slumpen kommer att avgöra vilka paket som delas ut i respektive tävling. Det kommer att fungera så att när en tävling är avslutad så kommer tre paket att lottas fram. Den först dragna vinnaren (korsord) respektive förstapristagaren (pärla) kommer att få välja paket bland dessa tre. Nästa pristagare kommer att få två paket att välja mellan.

Nedan kommer små smygtittar på paketen som du kan vinna. Varför bara en smygtitt? Jo, för även om vinnaren kommer att få välja paket så är det ju roligare om det bli en överraskning, som dimper ned i brevlådan. Färger och material skiftar stort mellan paketen, men varje paket innehåller minst en fokalpärla/hänge utöver pärlorna.


Höst vid havet
Här blandas höstens gyllene toner av orange, rött och kopparbrunt med sköna, svalkande turkos toner. Chipsens och blisterpärlornas oregelbundna former kompletterar de övriga pärlformerna fint. Ett paket för dig som älskar höstens färger och naturens egna material.




Midsommarnattsdröm
En ljuv dröm av pastelltoner, som passar romantikern perfekt. Sammetsmatta akrylblommor (luciteblommor) samsas med glansig färgad bergkristall i oregelbundna former. Lockar fram prinsessan eller älvan i dig, oavsett ålder.





En gyllene eftermiddag
*Gått till vinnare i korsordet* Kan du din Alice i Underlandet? "All in a Golden Afternoon". Grundtonerna här är guld, brun och beige till vilka sköna lila och gröna pärlor lagts. Förutom glas i olika varianter hittar du såväl snäckskals- som cloisonnépärlor samt lite smyckesdelar i antikguld/brons och koppar.



Svartvit glans
*Gått till vinnare i korsordet* En mix i klassikern svartvitt. Eller snarare svart och kristallklart för i fokus i denna mix står de isiga kracklerade pärlorna, några med svart coating och andra utan. Till det några läckra, lyxiga svarta stenpärlor. Ett paket för den som gillar det dramatiska -- eller bara vill ha pärlor som passar till alla färger.



Sommarblomster
Om Midsommarnattsdröm var vårens spröda, ljusa blommer så är detta sommaren i dess fulla prakt. Temat är blommor i så skilda material som snäckskal, glas (millefiori), akryl (lucite) och metall. Lägg till det en nypa av andra, blandande pärlor i samma färger. Det är en färgstark mix, som gör stor som liten glad.




...plus kaurisnäckor
Kaurisnäckorna har under lång tid och i ett stort antal områden använts som betalningsmedel (det klassiska kinesiska tecknet för pengar är ursprungligen en stiliserad kaurisnäcka), men har även använts i såväl magiska som dekorativa sammanhang. Snäckorna användes och används än idag i smycken och som pärlor. Därför tyckte jag det var passande att lägga några av dessa snäckor i varje vinstpaket.


Allergiinfo: Alla pärlorna finns just nu hemma hos mig. Det betyder även att de finns hemma hos en hel hög katter. Jag försöker hålla de nyfikna busarna från pärlorna av många skäl, men jag kan alltså inte garantera att ett katthår inte slinker med eller att pärlorna varit i kontakt med dem. Jag vet inte hur mycket det skulle påverka en allergiker, men är du riktigt allergisk kanske det är bra att veta.


Hoppas du hittat några vinster av intresse -- jag ser fram emot ditt/dina tävlingsbidrag! Stort lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Frågor, tips, synpunkter eller kommentarer? Skriv gärna en rad här -- vill du hellre ta det privat hittar du min e-postadress under Kontakt (flikarna under bloggrubriken). Tänk på att frågor som ställs i kommentarerna besvaras här. Vill du ha svar via e-post är det bäst att istället maila direkt.

Tack för din kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts with Thumbnails