Viktig information om bloggen

Denna blogg uppdateras inte längre. Jag har tyvärr inte längre möjlighet att svara på frågor. Jag säljer inte pärlor/smyckeskomponenter eller smycken.

torsdag 13 augusti 2009

Mönstertips: Garnbroderade silar som smyckesdelar


Vare sig du tycker om att arbeta med silar eller tycker de är kryptiska tingestar du inte vet hur de ska användas så kan du vara intresserad av mitt gamla inlägg Vad du kan använda silar till. Där ligger fokus på att använda dem tillsammans med pärlor (och paljetter), men denna gång har jag råkat på ett lite annat sätt att använda dem. På CraftyPod finns nämligen tipset att sy på inte pärlor, utan garn: att använda silarna som en väv för broderi.

De broderade silarna, där metallen blir en del av designen och syns på ett helt annat vis än annars, blir till smyckesdelar, som exempelvis kan sys fast på ett tygarmband eller fästas samman två och två som ett dubbelsidigt hänge. Eller så kan de göras om till knappar. De kan även användas som dekor i scrapbooking för den som föredrar andra typer av pyssel.

Fotot kommer från CraftyPod/Katin Imes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Frågor, tips, synpunkter eller kommentarer? Skriv gärna en rad här -- vill du hellre ta det privat hittar du min e-postadress under Kontakt (flikarna under bloggrubriken). Tänk på att frågor som ställs i kommentarerna besvaras här. Vill du ha svar via e-post är det bäst att istället maila direkt.

Tack för din kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts with Thumbnails