Viktig information om bloggen

Denna blogg uppdateras inte längre. Jag har tyvärr inte längre möjlighet att svara på frågor. Jag säljer inte pärlor/smyckeskomponenter eller smycken.

måndag 28 september 2009

Nyhet: Lästips, tävlingar och blogginfo

Ännu en liten samling av blandade nyheter blir det denna måndag.


Hösttävling
Sirlig kickstartar säsongen med en ny designtävling på temat höstfärger. Senast 20 oktober kan du skicka in ditt tävlingsbidrag, som ska innehålla pärlor från butiken i fråga.

Fler aktuella tävlingar? Se Amerikanska pärltävlingar, som jag nyligen uppdaterat, samt -- mer allmänt -- Tävlingar och utmaningar.


Läsvärt?
Höst betyder inte bara tävlingar utan även årstiden då man vill mysa med en tjock pläd, varm dricka och en god bok för att stänga regn och mörker ute. Jag hoppas den boksugne läser mina lästips, men det finns ju även andra böcker på gång som jag inte läst. ICA Bokförlag, som nyligen gav ut Tone Rörseths Smycken och smyckesaskar att göra själv, kommer nu med en ny svensk bok om silversmide: Silversmide -- inspiration, tekniker, tips av Kristina H. Bergström och Maud Häggblad. Omslaget lovar ganska rena smycken i modern stil. Notera den annorlunda variationen av Egyptian coil.

Och från Tyskland hittar vi en ny tidning, som är inne på andra numret: Perlen Poesie från Best Beads Verlag. Tidningen har få annonser, vilket är läsvänligt men också innebär ett högt pris. Lite sökningar på nätet verkar ge enbart positiva omdömen om tidningen: vackra foton, fina projekt och bra instruktioner. Fokus ligger på sydda tekniker.


Blogginfo
September har inneburit några förändringar av bloggen. Jag har lagt till Googlesökning för förbättrade sökmöjigheter, LinkWithin för att läsare lättare ska hitta till gamla inlägg samt AddThis verktyg för att enkelt bokmärka, e-posta, länka, översätta, blogga om, skriva ut inlägg etc. Nu finns även möjligheten att prenumerera på inlägg via FeedBurner, vilket innebär att du varje dag jag skrivit i bloggen får ett e-postmeddelande med de nya inläggen på kvällen. För att anmäla dig, scrolla ned till rutan Prenumerera via e-post, som du nu finner under bloggarkivet i vänsterspalten. Observera att funktionen är ny och att jag är nybörjare på allt som rör feeds så hör gärna av dig om där är några problem med den.

Med anledning av dessa nytillskott så har jag knåpat ihop en ny liten enkät där du kan göra din röst hörd angående förändringarna. Förra årets enkätsvar var mycket intressanta och jag har gjort mitt bästa för att förvalta de svar jag fick. Varje svar är värdefullt så jag uppskattar om du ville ta några minuter att svara på enkäten som du hittar via denna länk. Tack på förhand!


Destash
Slutligen, vad ska man med en blogg till om man inte får utnyttja den till lite egenreklam ibland? Jag har höstrensat bland mina pärlor och säljer ut dem billigt. Det mesta är redan sålt, men det finns lite kvar. Bilder och beskrivningar finner du på Manekis Pärlor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Frågor, tips, synpunkter eller kommentarer? Skriv gärna en rad här -- vill du hellre ta det privat hittar du min e-postadress under Kontakt (flikarna under bloggrubriken). Tänk på att frågor som ställs i kommentarerna besvaras här. Vill du ha svar via e-post är det bäst att istället maila direkt.

Tack för din kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts with Thumbnails