Viktig information om bloggen

Denna blogg uppdateras inte längre. Jag har tyvärr inte längre möjlighet att svara på frågor. Jag säljer inte pärlor/smyckeskomponenter eller smycken.

måndag 28 september 2009

Tävling: Vinnare korade!

Äntligen är vinnarna korade i tävlingen Min pärla!


Vinnare blev Ritva Lundberg med sin ovanliga och fina pärla av hopknycklad aluminiumfolie, spraymålad i två toner. Segermotiveringen lyder:
En ovanlig pärla, som inte bara är annorlunda utan även estetiskt tilltalande. Pärlan visar på en öppenhet för att använda icke-traditionella material på ett kreativt vis. Valet av ett enkelt material och teknik betyder här inte en alldaglig eller slarvig pärla.


Andrapriset går till Priscilla Åkerfeldt med den dramatiska svarta fimopärlan Ros. Motiveringen lyder:
En vacker och romantisk fokalpärla som drar blickarna till sig. Formen är fin och välgjord. Ett gott exempel på hur man löser bristen på "den perfekta fokalpärlan" i butikerna och istället våga skapa själv. Även pristagarens andra bidrag var mycket fina.

Pristagarna kommer att kontaktas angående sina pärlpaket under veckan. Till övriga tävlandet vill jag rikta ett stort tack för er medverkan. Valet av pristagare var inte lätt, det fanns många fina pärlor som tävlade om de två priserna.

5 kommentarer:

  1. Läckra pärlor! Grattis till vinnarna och tack till dig som har en så fantastikt bra blogg.

    Kommar de övriga bidragen publiceras?

    SvaraRadera
  2. OJOJOJ, helt fanstastiska pärlor ni har gjort, gratulerar. Finns det kanske fler alster att beskåda på något annat ställe?

    Maneki, instämmer med föregående talare i ett grattis till dig som har denna kunskapskälla. Du gör ett fint och uppskattat arbete.
    /Bimse

    SvaraRadera
  3. Grattis till pristagarna! Försökte verkligen komma på något men min idébank var och förblev tom inför denna tävling. Synd, men något säger mig att det kommer fler chanser;-)

    Honey Bee

    SvaraRadera
  4. Grattis till alla vinnare! Verkligt tjusiga pärlor. Önskar en annan hade lika mycket fantasi.
    Och, tack Maneki, för en helt underbar och informationsrik blogg.
    /Rita

    SvaraRadera
  5. Superfina pärlor! Grattis till er båda! Jag hann inte göra nån pärla till din tävling, men jag ska göra en ändå hade jag tänkt :)
    Ja, helt fantastisk blogg har du Maneki!

    SvaraRadera

Frågor, tips, synpunkter eller kommentarer? Skriv gärna en rad här -- vill du hellre ta det privat hittar du min e-postadress under Kontakt (flikarna under bloggrubriken). Tänk på att frågor som ställs i kommentarerna besvaras här. Vill du ha svar via e-post är det bäst att istället maila direkt.

Tack för din kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts with Thumbnails