Viktig information om bloggen

Denna blogg uppdateras inte längre. Jag har tyvärr inte längre möjlighet att svara på frågor. Jag säljer inte pärlor/smyckeskomponenter eller smycken.

fredag 1 januari 2010

Mest lästa 2009


Så här första dagen på det nya året passar jag på att göra ett litet "bokslut" över mitt bloggår. Det har varit tydligt vad som varit populärt under året -- vissa ämnen har i princip toppat mest lästa-statistiken för varje månad. Jag ska inte tråka ut dig med allt för många listor, men väl en topp 20 över mest lästa inlägg. Som alltid är statistik bara halva sanningen: listan grundar sig på träffar på specifika inlägg, men majoriteten av träffar går annars till förstasidan eller så läser ni en viss kategori, träffar vid sökningar osv, som jag inte kan "maska ut". Men jag tror ändå listan kan ge en viss indikation på vad som varit speciellt eftersökt.

Jag har gjort två listor: en över totala antalet sidvisningar 1 januari till 31 december och en över unika sidvisningar under samma period. Listorna är ganska lika, men jag valde ändå att ta med båda två för fler länktips. Kanske du hittar något du missat?

Topp 25, totala sidvisningar

1. Makramé med mera
2. Pärldjur
3. Japansk snodd/kumihimo
4. Att stämpla och hamra metall
5. Gör dina egna lås

6. Textila tekniker i metalltråd
7. Vänskapsband
8. Oxidera metall
9. Att knyta pärlhalsband
10. Krona, krans och tiara

11. Påta med pärlor
12. Reglerbara armband och halsband
13. Fjärilar
14. Coiling
15. Fladdermöss och drakar

16. Feminint och maskulint i läder och mocka
17. Älvor och änglar
18. Trollsländor
19. Pärlblommor
20. Gör dina egna smyckesdisplayer

21. Hana-ami
22. Smycken med knappar
23. Pärlor för bön
24. Månadsstenar, zodiakdjur och födelsefärger
25. Katter, katter, katter

Jämför även med nästa lista. I toppen är det nästan lika, variationerna kommer längre ned.

Topp 25, unika sidvisningar

1. Makramé med mera
2. Att stämpla och hamra metall
3. Pärldjur
4. Oxidera metall
5. Japansk snodd/kumihimo


6. Vänskapsband
7. Textila tekniker i metalltråd
8. Att knyta pärlhalsband
9. Reglerbara armband och halsband
10. Påta med pärlor

11. Gör dina egna lås
12. Pärlor för bön
13. Fjärilar
14. Hematit -- järn och blod
15. Feminint och maskulint i läder och mocka

16. Krona, krans och tiara
17. Coiling
18. Koppar -- metallen från Afrodites ö
19. Månadsstenar, zodiakdjur och födelsefärger
20. Trollsländor

21. Fladdermöss och drakar
22. Pärlblommor
23. Namnsmycken, affirmationsberlocker och quote pendants
24. Keltiskt med metalltråd
25. Äkta bärnsten -- eller?

Föga förvånande är det kategorierna Projekt- och mönstertips samt tekniker som lockar mest. På tredjeplats över mest lästa kategori ligger sedan Manekis projekt och mönster. Jag hoppas mina små projekt har varit till glädje för någon.

~*~

Vykortet ovan kommer från Karen's Whimsy's Public Domain Images.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Frågor, tips, synpunkter eller kommentarer? Skriv gärna en rad här -- vill du hellre ta det privat hittar du min e-postadress under Kontakt (flikarna under bloggrubriken). Tänk på att frågor som ställs i kommentarerna besvaras här. Vill du ha svar via e-post är det bäst att istället maila direkt.

Tack för din kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts with Thumbnails