Viktig information om bloggen

Denna blogg uppdateras inte längre. Jag har tyvärr inte längre möjlighet att svara på frågor. Jag säljer inte pärlor/smyckeskomponenter eller smycken.

lördag 31 juli 2010

Ny design och snart nystart för bloggandet


Som några av er (förhoppningsvis) märkt har bloggen undergått några små designförändringar inför "höstsäsongen". Snart kommer jag att börja blogga enligt mitt vanliga schema efter några veckor med högst oregelbundna sommartider. Redan nu kan jag också avslöja att sensommarens bloggning kommer att inkludera en spännande utlottning/tävling med lite dyrare glaspärlor som pris. Men för att inte gå händelserna i förväg så tänkte jag inte avslöja mer än så just nu. Snart återkommer pärlbloggandet och jag hoppas att åtminstone några där ute har saknat mitt mer ymniga bloggande under dessa senaste veckor.

Det är alltid nervöst att designa om något, men med Bloggers nya designmall så fick jag några möjligheter jag länge velat ha och även större möjligheter att utan kunskaper i html, CSS och allt vad det heter göra personliga förändringar i allt från rubriktexternas storlek till kursivering. Jag hoppas ni gillar förändringarna och jag vill jättegärna ha feedback på dem. Ros och ris likväl som förslag på ytterligare förändringar välkomnas. Färger, bredder, teckensnitt, flikar: vad är bra och vad är dåligt? Har designen förbättrat eller försämrat bloggen? Har jag missat något eller har det uppstått "skarvar" vid mallbytet? Saknas något? Finns där onödiga funktioner? Vilket intryck ger blogglayouten jämfört med den gamla?

Några småsaker återstår att fixa, det är jag redan medveten om -- ocentrerad banner är en av dem. AddThis-knapparna ska läggas in på nytt. Några småsaker är jag missnöjd med, men vet inte om jag kan ändra. Med mera. Men i övrigt är det ofta så att ni som läsare ser saker jag som skrivare och designer missar av olika anledningar. Och det är ju trots allt ni som ska kunna läsa vad jag skriver utan att störas av funktioner som inte fungerar eller en rörig, snårig eller kladdig layout.

Så tveka inte att tycka till, via e-post -- se Kontakt ovan -- eller direkt i en bloggkommentar här. Så får jag bara hoppas ni tycker förändringarna är mer positiva än negativa. (Ja, lite nervös är jag allt.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Frågor, tips, synpunkter eller kommentarer? Skriv gärna en rad här -- vill du hellre ta det privat hittar du min e-postadress under Kontakt (flikarna under bloggrubriken). Tänk på att frågor som ställs i kommentarerna besvaras här. Vill du ha svar via e-post är det bäst att istället maila direkt.

Tack för din kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts with Thumbnails