Viktig information om bloggen

Denna blogg uppdateras inte längre. Jag har tyvärr inte längre möjlighet att svara på frågor. Jag säljer inte pärlor/smyckeskomponenter eller smycken.

onsdag 8 december 2010

Ros eller ris -- tyck till om blogginnehållet!


Nästa vecka, v. 50, är sista veckan jag kommer att blogga för det här året. Sedan tar jag julledigt, vilket jag ser mycket fram emot, och när jag återkommer är det ett nytt år. Nytt år, nya tag. Vilket innebär att jag också funderar på bloggens utformning. Inför pausen undrar jag därför vad ni som läsare vill se eller inte se på bloggen nästa år. Tidigare har jag gjort enkäter, vilket givit mig mycket intressant feedback och jag fick positiva omdömen från personer som annars inte kommenterar på bloggen, men denna gång vill jag först testa att bara fråga rakt ut.

Finns det något du, som bloggläsare, saknar? En kategori eller ett ämne, som inte tagits upp? Någon underlättande funktion eller "finess", som du gillar på andra bloggar och gärna sett här? Är bloggskrivartakten för hög eller för låg? Är texterna intressanta? Är jag för dålig på att svara på kommentarer?

Vill du t ex se fakta och tips kring försäljning, gästbloggare, annonser, mer recensioner, tävlingar, utmaningar (utan vinster, men där resultatet visas upp på bloggen, ev som en blog hop), intervjuer, svensk-engelsk pärlordlista, mer interaktion mellan läsare, läsa mer kulturartiklar, smyckeskonstnärer/smyckeskonst, smyckesutbildningar, pärlande i svenskt historiskt perspekiv, donationsknapp, uppmärksamma mindre pärlträffar, trendspaning -- bara skriv vad du vill se. Det kan vara något allmänt som t ex önskan att se gästbloggare eller något specifikt som "jag vill se mönstertips på påfågeltema".

Av rent ekonomiska skäl finns det begränsningar för vad jag kan göra. Liksom det faktum att vissa saker är mer tidskrävande än andra och därmed svårare att genomföra för mig ensam. Jag kommer inte att göra någon förändring som jag inte själv trivs med, men lovar att titta seriöst på alla förslag jag får. Du kan lämna en kommentar nedan (det går bra att vara anonym) eller skicka ett meddelande genom att klicka på fliken kontakt under bloggrubriken.

Så jag hoppas du kan ta en kort stund att skriva någon rad -- jag vill gärna veta vad du tycker!

13 kommentarer:

  1. Jag tycker du har en fantastisk blogg. Fattar inte hur du kan samla så mycket information. För mig verkar det vara ett heltidsarbete. Det här ger ju inga tips, men jag följer bloggen med glädje.

    SvaraRadera
  2. Tack för ett bra år! Följer din blogg med stort intresse. Jag tycker det är jättebra som du gör att blanda baskunskap med trender och idéer. Det skulle vara fint med mer bilder. Jag skulle också uppskatta köptips. Reportage eller gästskrivare som får visa upp sina grejer vore skoj också! Jag är också positiv till att du skulle ha mer reklam o dyl finansiering på din blogg eftersom den är så himla välskriven o man undrar lite smått vart du får all energi ifrån. :)
    Mvh Sofia

    SvaraRadera
  3. Jag svara nu som då att jag gärna hade sett din blogg som en bok.
    Jag är rädd att bloggen ska försvinna och att jag inte längre kan hitta de inlägg jag söker.

    Tack för din blogg. Den har hjälp mej att utvecklas som pärlare. ;)

    SvaraRadera
  4. Jag måste instämma i roset :D
    Jag gillar din blogg, mycket! Är helt imponerad över att du hinner med och all info som finns här, det är en fantastisk uppslagsbok.
    Jag gillar mixen av fakta och nyheter, shoppingtips och sådant som är på g i pärlvärlden.
    Lite om svenka duktiga smyckeskreatörer tycker jag skulle vara roligt att läsa, kanske intervjuer och inspirerande bilder.
    Keep up the good work!

    SvaraRadera
  5. Du gör ett fantastiskt arbete, ibland kan jag längta efter mera bilder, men det är inte det avgörande.
    Ha en God Jul och Ett Fantastiskt Gott Nytt År. Tack än en gång.

    SvaraRadera
  6. Hej och god jul! Jag följer din blogg varje dag, du gör ett otroligt arbete för oss pärlintrtesserade. Tycker om att den är på svenska för jag är inte så bra på engelska. Men mina vuxna barn brukar skratta åt mej och säja att jag skulle kunna föra en konversation på engelska om pärlor utan vidare, men inte klara mej i en vardagskonvertsation. Hmm!
    Ha en skön helg/Gerd

    SvaraRadera
  7. God Jul på dig själv! Och stort TACK för det här året med all kunskap som du sprider runt dig som glitter för vår utvecklings skull.
    Kram från Lena S

    SvaraRadera
  8. En eloge till dig för allt arbete du utför med bloggen som ständig inspirations o kunskapskälla.

    SvaraRadera
  9. Jag förstår att du vill hålla bloggen i enhetlig färgskala men jag tycker att det skulle underlätta om länkarna var i en något mer avvikande färg.

    SvaraRadera
  10. Oj, tror jag glömt att tacka för alla feedback... Så jag får passa på att göra det nu. Tack för både ros och förslag. Året har börjat lite jäktat så jag har tyvärr inte kunnat lägga någon större energi på att genomföra några förändringar på bloggen (ej heller uppdatera pärlbutikskartan för den delen).

    AnKa: det där med länkarna är lite klurigt. När jag frågat förr har det nämligen varit så att det mer eller mindre funnits nästan lika många för som emot att ge länkarna en mer avvikande färg. Vissa vill att de ska vara tydligare, andra gillar att de är inte allt för avvikande från resten av texten för läsvänlighetens skull. Understrykningar har också varit ett förslag, som snabbt blev nedröstat av andra (dock ser man länkarna understrukna om man för muspekaren över dem, då byter de också färg till en tredje nyans).

    Så det är lite av ett dilemma kan man säg. Lägg till det att vissa förändringar av länkfärgerna även påverkar färgerna i kolumnerna så det kan bli lite av en dominoeffekt när man ändrar i färginställningarna. Men jag ska fundera på det, hur jag kan göra länkarna tydligare utan att störa textflödet eller krocka med övriga färger i bloggen.

    SvaraRadera
  11. Proffsigaste bloggen! En aldrig sinande kunskapskälla som ständigt tillför nya idéer och tips. Man bara tackar!

    SvaraRadera
  12. Jag är full av beundran! Din blogg är helt enastående!

    SvaraRadera
  13. Jag har sagt det förut, du har en fantastisk blogg. Hittar så mycket inspiration genom den. Bra upplägg, lätt att hitta på.

    SvaraRadera

Frågor, tips, synpunkter eller kommentarer? Skriv gärna en rad här -- vill du hellre ta det privat hittar du min e-postadress under Kontakt (flikarna under bloggrubriken). Tänk på att frågor som ställs i kommentarerna besvaras här. Vill du ha svar via e-post är det bäst att istället maila direkt.

Tack för din kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts with Thumbnails