Viktig information om bloggen

Denna blogg uppdateras inte längre. Jag har tyvärr inte längre möjlighet att svara på frågor. Jag säljer inte pärlor/smyckeskomponenter eller smycken.

torsdag 24 februari 2011

Nyhet: Ny pärlbroderibok från Sherry Serafini

Sherry Serafini, som tillsammans med Heidi Kummli skrev en mycket uppskattad bok om pärlbroderi (bla recenserad här), utkommer snart med en ny bok på förlaget Lark Books. Officiellt släpps boken i april, men inofficiellt kommer den snart att finnas tillgänglig i bokhandlarna.

Titeln på den nya boken är Sherry Serafini's Sensational Bead Embroidery och den ingår i Larks serie Beadweaving master class där du även hittar böcker av sådana pärlmästare som Diane Fitzgerald, Marcia DeCoster och Laura McCabe. På förlagets blogg kan du läsa lite mer om den kommande boken och hitta länkar till så väl en förhandstitt på några modellerna i boken som ett par projekt du kan ladda ned gratis.

På bloggen nämns också att Lark i höst kommer att ge ut en annan pärlbroderibok,
Dimensional Bead Embroidery av Jamie Cloud Eakin. Liksom Serafini är hon känd för sina pärlbroderade smycken och har en en lång erfarenhet av tekniken. Eakin har även tidigare givit ut böcker om pärlbroderi och pärlsömnad.

2 kommentarer:

  1. För min del är Jamie Cloud Eakins Dimensional Emboidery oöverträffad som lärobok i pärlbroderi för smycken. Projekten är inte riktigt i min stil, men jag har lärt mig otroligt mycket nytt om tekniken. Då är man fri att skapa sina egna smycken utan att vara bunden av bristande tekniska färdigheter. Ibland blir böcker man var tveksam till att skaffa riktiga favoriter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den boken ligger på min lista över pärlbroderiböcker jag vill köpa. Det finns ett index över alla tekniker i hennes två böcker på förlaget Larks hemsida, som är väldigt lockande. Så om budgeten tillåter kommer det kanske en bokrecension på bloggen någon gång i framtiden. (Just nu finns det dock enbart en pärlbroderibok som är planerad att recenseras snart, Robin Atkins One Bead at a Time.)

      Vanligtvis brukar jag föredra teknikböcker just av den anledning du nämner. Teknik ger kunskap, inspiration och många möjligheter att anpassa och skapa i egen stil.

      Radera

Frågor, tips, synpunkter eller kommentarer? Skriv gärna en rad här -- vill du hellre ta det privat hittar du min e-postadress under Kontakt (flikarna under bloggrubriken). Tänk på att frågor som ställs i kommentarerna besvaras här. Vill du ha svar via e-post är det bäst att istället maila direkt.

Tack för din kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts with Thumbnails