Viktig information om bloggen

Denna blogg uppdateras inte längre. Jag har tyvärr inte längre möjlighet att svara på frågor. Jag säljer inte pärlor/smyckeskomponenter eller smycken.

fredag 22 april 2011

Om bloggen: Gästbloggare?

Egentligen har bloggen tagit långledigt nu under påskhelgen, men jag ville passa på att skriva om en tanke jag haft ett tag, att låta andra skriva gästblogginlägg på bloggen någon gång då och då.

Syftet skulle vara att bredda vad som tas upp på bloggen, ge lite andra perspektiv genom att erbjuda en liten plats för andra att skriva ett eget inlägg om något pärl- eller smyckesrelaterat de gärna vill berätta för andra. Det kan vara allt från små tips till krönikor: en hyllning till peyote eller din favoritpärla, din egen videotutorial, en berättelse i text och bild om hur du tillverkar lampworkpärlor/fusade cabbar, beskrivning till ett gratis smyckesprojekt, pärlrelaterade resereportage, kanske tips för någon som vill starta en pärlbutik, en beskrivning av din erfarenhet av att använda pärlor som pedagogiska hjälpmedel, ett test av hållbarhet i olika material. Ja, vad du än känner för och som du tror någon annan pärlare kan tänkas vilja läsa. Det finns vissa ämnen jag inte tagit upp så mycket, t ex försäljning, av olika orsaker -- här finns plats för andra som är mer insatta att istället skriva om detta. Ämnena är helt fria, bara de är pärl- och/eller smyckesrelaterade.

Självklart är det inte en plats för att enbart göra reklam för sig själv eller sin egen verksamhet. Ledordet ska vara att gästbloggaren vill dela med sig av något till andra, inte bara skriva i egenintresse. Däremot kommer varje gästbloggare att presenteras, vilket inkluderar länkar till ev. bloggar, hemsidor eller annan kontaktinformation. Jag förbehåller mig rätten att säga nej till ämnen, som jag inte anser passar på bloggen. Tanken är att gästbloggandet ska omfatta ett inlägg, men självklart finns det möjlighet att återkomma som gästbloggare om man har bra ämnen man vill ta upp.

Så därför skulle jag gärna vilja få lite feedback: Vad tycker du som läsare om idén att ha gästblogginlägg? Bra? Dålig? Tveksam? Bryr dig inte om vilket? Vet ej? Berätta!

Skriv en kommentar (du kan vara anonym) eller skicka ett privat mail via kontaktsidan om du föredrar det.

Skulle du gärna vilja skriva på bloggen och har en idé redan nu får du gärna maila mig med ditt förslag/idé eller en färdig text -- gärna med någon bild (som du självklart har rätt att publicera) -- även om jag ännu inte bestämt mig för om jag kommer att genomföra detta. Huruvida det kommer att dyka upp gästbloggare beror dels på reaktionerna från er läsare och dels på om jag hittar gästbloggare med passande material. Men tveka inte att skriva redan nu, om du är intresserad av att skriva en gästbloggpost om något som intresserar dig.


Glad Påsk!

1 kommentar:

  1. Hej !
    Det låter väl trevligt med gästbloggare tycker jag!
    Alltid roligt med olika synvinklar när man sitter och"pärlar" i sin ensamhet. :)
    Så jag tycker att det skulle vara intressant!
    OCH TACK för alla fina tips vi får här !!!
    Mvh / Ingrid

    SvaraRadera

Frågor, tips, synpunkter eller kommentarer? Skriv gärna en rad här -- vill du hellre ta det privat hittar du min e-postadress under Kontakt (flikarna under bloggrubriken). Tänk på att frågor som ställs i kommentarerna besvaras här. Vill du ha svar via e-post är det bäst att istället maila direkt.

Tack för din kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts with Thumbnails