Viktig information om bloggen

Denna blogg uppdateras inte längre. Jag har tyvärr inte längre möjlighet att svara på frågor. Jag säljer inte pärlor/smyckeskomponenter eller smycken.

fredag 20 maj 2011

Noterat: Vackra keramikhängen med återvunnet glas


Ett smyckesmaterial jag tycker mycket om är keramik -- läs gärna min lilla hyllning till materialet här (där du också finner fler tips på keramikpärlmakare) -- och något jag speciellt gillar på keramik är krackelerade effekter. Det finns två sätt som är vanliga att använda för att skapa sådana yteffekter: krackelerande glasyr eller så smälter man glaskross på keramiken. En som arbetar en hel del med det senare är Artisan Clay.

Hos Artisan Clay hittar du runda hängen, connectors, donuts och cabochoner med återvunnet glaskross. Vissa modeller är som ovan fyllda i mitten med en eller flera nyanser medan andra har cirklar i olika färger. Notera hur glaset glittrar något där de krossade bitarna smält samman, vilket gör dem till ett passande komplement till krackelerade glaspärlor.


PS! Missa inte heller hennes "smoke fired" keramik i fina rökiga toner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Frågor, tips, synpunkter eller kommentarer? Skriv gärna en rad här -- vill du hellre ta det privat hittar du min e-postadress under Kontakt (flikarna under bloggrubriken). Tänk på att frågor som ställs i kommentarerna besvaras här. Vill du ha svar via e-post är det bäst att istället maila direkt.

Tack för din kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts with Thumbnails