Viktig information om bloggen

Denna blogg uppdateras inte längre. Jag har tyvärr inte längre möjlighet att svara på frågor. Jag säljer inte pärlor/smyckeskomponenter eller smycken.

fredag 16 december 2011

Projekt: Imitera geoder i polymerlera

Mineral Ágata GDFL9


Det finns en uppsjö instruktioner och "recept" för att imitera stenar och ädelstenar i polymerlera (se t ex Glass Attic). En anledning till att inte så många av dem dykt upp här på bloggen är min högst personliga uppfattning att polymerlera ser som bäst ut när den får vara sig själv istället för att bli en billig imitation av sten. Men en tutorial har jag fastnat för: Faux agate slices, som är en del av Jenny's Faux Corner på Polymer Clay Central.

Du som gillar imitationer hittar där även instruktioner till howlit, abalone, goldstone (guldfluss) och labradorit.

Notera att bilden ovan är av en äkta geod, inte en imitation.

Foto: Luis Miguel Bugallo Sánchez (Lmbuga Commons)(Lmbuga Galipedia)Publicada por/Publish by: Luis Miguel Bugallo Sánchez (Own work) [GFDL or CC-BY-SA-3.0], via Wikimedia Commons

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Frågor, tips, synpunkter eller kommentarer? Skriv gärna en rad här -- vill du hellre ta det privat hittar du min e-postadress under Kontakt (flikarna under bloggrubriken). Tänk på att frågor som ställs i kommentarerna besvaras här. Vill du ha svar via e-post är det bäst att istället maila direkt.

Tack för din kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts with Thumbnails