Viktig information om bloggen

Denna blogg uppdateras inte längre. Jag har tyvärr inte längre möjlighet att svara på frågor. Jag säljer inte pärlor/smyckeskomponenter eller smycken.

onsdag 28 mars 2012

Projekt: Blommor av kristallhjärtan

broches nenufar 1


Du kan göra blommor av många pärlformer så som daggers, petal beads, brioletter med mera. Kristallhjärtan är ett exempel på små glashängen, vars form är många gånger perfekta till blommor.

Olika modeller hittar du hos exempelvis Kiwa, Off the Beaded Path (video), Lo Scrigno dei Gioielli (rivoli), Jasmine, Flot de Paris, Perles et Loisirs och Entre Deux Anges (pdf-fil). Förutom att följa dem till punkt och pricka kan de vara bra utgångspunkter för dina egna variationer: grundmodellen kan -- som exemplen ovan visar -- varieras i både stort och smått.


För fler glittriga blommor, se listan över blomrelaterade inlägg här.


Foto: Celia Campos, använt i enlighet med CC BY-NC-ND 2.0

2 kommentarer:

  1. Jag blir inte inspirerad av hjärtformade kristaller. Har några som jag fått i blandade Swarovskipåsar med olika former i. Nu vet jag precis vad ska jag göra av mina kristallhjärtan i färgen akvamarin. Blommor som ska ingå i den typ av små bordsdekorationer som saluföres i Swarovskis e-shop. Tittade på länkarna i ditt inlägg. Va? Pärlor i form av kattungar? Låter intressant men hur gör man blommor av dem? Tänkte närmast på de där tjeckiska katthuvudena...men det handlade förstås om tungor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha! Lättare sagt än gjort att hitta mina hjärtformade tidigare icke-inspirerande kristallhjärtan för mina blomsterminiatyrer. Kreativt kaos kanske inte är samma sak som totalt kaos. Det var kul att läsa om ditt pärlrum i ett tidigare inlägg. Det är klart mysigast att pärla i sängen. Så varför alla dessa "pärlmöbler" som vi alla har som bara tar plats? Varför vill vi drömma oss bort till sjukt perfekta studios i dessa amerikanska tidningar? Ja, inte vet jag...men det finns de som vet. När jag inte hittar de pärlor jag behöver önskar jag att jag var en av dem.

      Radera

Frågor, tips, synpunkter eller kommentarer? Skriv gärna en rad här -- vill du hellre ta det privat hittar du min e-postadress under Kontakt (flikarna under bloggrubriken). Tänk på att frågor som ställs i kommentarerna besvaras här. Vill du ha svar via e-post är det bäst att istället maila direkt.

Tack för din kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts with Thumbnails