Viktig information om bloggen

Denna blogg uppdateras inte längre. Jag har tyvärr inte längre möjlighet att svara på frågor. Jag säljer inte pärlor/smyckeskomponenter eller smycken.

torsdag 21 mars 2013

Noterat: Anteckningsböcker för art déco- och pärlälskare?



                                                Source: blog.paperblanks.com via Paperblanks on Pinterest



Paperblanks presenterade nyligen sin senaste design, som är baserad på en fransk kabaretaffisch i art décostil av Alec Shanks. Anledningen till att nyheten hamnar här på bloggen är inte bara det faktum att jag älskar Paperblanks (tyvärr är de inte billiga så jag äger trots detta ingen bok själv) utan för de lyxiga pärlsmyckena, som syns på kvinnorna i illustrationen. Kanske ett passande omslag för en smyckestillverkare i behov av en anteckningsbok?

Läs mer om den nya designen här. Designen används på anteckningsböcker i tre storlekar: Micro (7x9 cm), Mini (9,5x14 cm) och Midi (12x17 cm), varav tyvärr enbart Micro är olinjerad.

Paperblanks säljs i flera svenska bok- och pappershandlar. Du kan söka efter butiker i din närhet här.


                                                Source: blog.paperblanks.com via Paperblanks on Pinterest


2 kommentarer:

  1. För några år sedan fick jag en Paperblanks anteckningsbok i present. Olinjerad. Den är så fin, att det var svårt att komma igång och använda den. Irina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det svårt att våga använda en riktigt fin anteckningsbok! Jag är likadan med de jag har -- och de är ändå minst ett eller två snäpp under Paperblanks klass.

      Ärligt talat är inte detta min favoritdesign från Paperblanks, men eftersom jag är så förtjust i deras andra kollektioner så passade jag på att skriva om dem nu när det fanns en pärlkoppling.

      De har Paperblanks i vår närmaste Akademibokhandel. När syrran och jag är på Väla och vi går om bokhandeln så brukar jag passa på att sukta över raderna med Paperblanksböcker.

      Radera

Frågor, tips, synpunkter eller kommentarer? Skriv gärna en rad här -- vill du hellre ta det privat hittar du min e-postadress under Kontakt (flikarna under bloggrubriken). Tänk på att frågor som ställs i kommentarerna besvaras här. Vill du ha svar via e-post är det bäst att istället maila direkt.

Tack för din kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts with Thumbnails