Viktig information om bloggen

Denna blogg uppdateras inte längre. Jag har tyvärr inte längre möjlighet att svara på frågor. Jag säljer inte pärlor/smyckeskomponenter eller smycken.

måndag 13 maj 2013

Månadens pärlmix: Maj







Månadens mix går i en enkel, sval färgkombination: sand (som är kallare än många beige nyanser), isig salvia och lila med hintar av mörkrosa. Två av de pärlfärger som används är relativt dyra, men det finns många andra liknande nyanser i mer humana prisklasser att ersätta dem med.

Pärlorna är som vanligt plockade ur ett begränsat förråd så valet av matt eller glansig yta är åtminstone delvis gjort av nöden. Just i detta fall är det dock nyanser som gör sig speciellt bra i sidenmatta finishar.

*

Alla har vi våra favoritfärger, som återkommer gång på gång. I mitt fall är det först och främst lila följt av gröna och bruna/koppar/natur nyanser. Därför är det inte heller så konstigt att flera månadspaletter går i liknande spår, även om jag försöker undvika det. Månadens palett kan t ex ses som en nedtonad variant av förra årets novembermix eller en kallare variant av rosa-gröna junimixen.

2 kommentarer:

  1. Den här färgmixen är verkligen elegant. Jag har precis köpt pärlor i sandfärgen. Jag hoppas att jag kan hitta salviafärgade pärlor att komplettera med. Namnet på dem talar inte direkt om att de är salviafärgade, en av mina älsklingsfärger. Den lila färgen är också mycket vacker. Milka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att du gillade mixen! Ja, frosted blue haze är ett bra exempel på att en pärlas färg inte alltid säger något om hur färgen egentligen ser ut. Eller åtminstone inte allt. Visst är där lite stålblått i pärlorna, men de går lika mycket eller mer i salviagrönt namnet till trots.

      Radera

Frågor, tips, synpunkter eller kommentarer? Skriv gärna en rad här -- vill du hellre ta det privat hittar du min e-postadress under Kontakt (flikarna under bloggrubriken). Tänk på att frågor som ställs i kommentarerna besvaras här. Vill du ha svar via e-post är det bäst att istället maila direkt.

Tack för din kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts with Thumbnails