Viktig information om bloggen

Denna blogg uppdateras inte längre. Jag har tyvärr inte längre möjlighet att svara på frågor. Jag säljer inte pärlor/smyckeskomponenter eller smycken.

söndag 15 september 2013

Blogguppehåll p.g.a. sjukdom




"Höstsäsongen" hann knappt börja innan svårigheterna avlöste varandra. Just före bloggstarten blev en av våra katter riktigt sjuk (han är helt återställd nu!) och efter det var det min tur att börja bli krasslig -- samtidigt som en av våra äldsta katter, Mini, dog, för att göra allt ännu ledsammare..
Det är inget hemskt allvarligt fel på mig, inte så vitt jag vet, men penicillin har ännu inte fått önskad verkan -- förutom att kapa febern -- och redan före helgen kände jag att förra veckans blogginlägg var vad jag orkade med i nuvarande tillstånd. Just nu orkar jag inte sitta vid datorn och researcha och skriva.

Hur länge blogguppehållet kommer att pågå vet jag ej just nu eftersom det helt beror på hur snabbt jag kan börja tillfriskna. Som allra, allra minst blir det veckan ut. Just nu känns det som att även nästa vecka är i farozonen, men det beror som sagt helt på hur snabbt detta vänder. Jag har ingen aning just nu.

Uppdatering: Nya blogginlägg kommer med början vecka 40 (30/9)

13 kommentarer:

  1. Krya på dig! Det är alltid svårt att förlöra ett sällskapsdjur. :-(

    SvaraRadera
  2. Oj så hemskt, Och jag beklagar Mini. Krya på dig och ta den tid du behöver<3
    //Veronica

    SvaraRadera
  3. Trist när husdjuren är sjuka och går bort. Krya på dig! Dina blogginlägg är alltid mycket uppskattade!

    SvaraRadera
  4. Låt det ta den tid det tar.
    Hälsan och livet är viktigast.
    Krya på dig!

    /hils Sofija.

    SvaraRadera
  5. Krya på dig! Möjligen behöver du ett annat antibiotikum. Hör av dig till din läkare. Milka

    SvaraRadera
  6. Tack för alla snälla och uppmuntrande kommentarer!

    Jag var hos doktorn igår morse och fick ny medicin samt fick göra en behandling med Maxin (= får inhalera medicin som vidgar luftrören så det går lättare att andas), vilken fick mig att må mycket bättre igår. Skillnaden går inte att beskriva, även idag mår jag så många gånger bättre än vad jag gjorde när jag skrev ovanstående meddelande i söndags. Med lite tur kommer den nya medicinen snart göra susen så jag kan komma tillbaks och göra det jag gillar så mycket, pärlblogga!

    SvaraRadera
  7. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh nej, jag råkade radera en kommentar istället för att publicera den och tror inte jag kan ångra det -- sorry, Anna!

      Vad jag skulle göra var att svara med ett tack för din snälla kommentar och säga att jag är mer eller mindre återställd nu och bloggandet ska komma igång igen på måndag. Så snart blir det en daglig dos pärlor och smycken igen. ;D

      Radera
  8. Fy, låter verkligen tråkigt. Att förlora husdjur är som att förlora en familjemedlem. Vi har själva två röda långhåriga busfrön som vi älskar över allt annat. Hoppas också du kryar på dig snart. Skönt att höra att du fick bra medicin som verkar fungera. Har dock ändå en liten fråga som kanske du eller någon annan här inne kan svara på. Jag är ute efter så kallade jump ring maker. Är det någon som vet om det finns sådana att köpa någonstans i Sverige?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jo, jag är frisk nu som tur är. En fördel med att ha många katter är att man i alla fall har några kvar att krama när en försvinner, någon som tröstar en. Det hjälper en del.

      När det gäller din fråga så blir min motfråga vilken typ av jump ring maker. Det finns nämligen mer än en typ av verktyg som kallas just så (och sedan några till med varierande namn). Är det det lilla kitet med dorn och "snurrmojäng" från Beadalon du söker eller den lite större prylen från Pepe Tools med dorn, vev och tillbehör till multimaskin? Den senare kan jag inte riktigt komma på någon som har. Den förra hittade jag hos en butik som heter Marsala: http://marsala.se/p/jump-ring-maker-gr-dina-egna-jump-rings-3193

      Radera
    2. Hej igen! Vad härligt att höra att du är helt frisk.
      Ja, visst är husdjur underbara. Ger man de bara kärlek så får man så mycket kärlek tillbaka. ;)

      Ja, det är den lite större prylen från Pepe Tools jag är ute efter. Den verkar så himla käck och enkel. Jag tycker det är svårt att såga själv när man snurrat upp silvertråd el dyl. på don så den mackapären står högt på önskelistan. Tyvärr har jag sökt med ljus och lykta efter svensk butik men inte hittat någon. Eller har du eller någon annan någon bra idé?

      Tack också för ditt snabba svar. Det uppskattade jag otroligt mycket.

      Med vänlig hälsning Madde

      Radera
    3. När jag skrev mitt svar hade jag en svag, svag aning om att jag sett den här någonstans från en svensk butik, men kunde inte komma på var och när så jag tänkte att jag kanske drömt det. MEN så kom jag mig för att bläddra igenom Sargentas katalog igår kväll och gissa vad de har! De kallar den uppreglingsmaskin (art.nr. 6521) så leta efter det i katalogen på s. 124. Tänk bara på att Sargentas priser visas exkl. moms och frakt (har för mig man också kan hämta upp sin beställning direkt från dem i Malmö). Katalogen kan du ladda ned eller beställa i tryckt format via sargenta.se

      Radera
    4. Tack så jättejättemycket! Du är en ängel! ;)

      Med vänlig hälsning Madde

      Radera

Frågor, tips, synpunkter eller kommentarer? Skriv gärna en rad här -- vill du hellre ta det privat hittar du min e-postadress under Kontakt (flikarna under bloggrubriken). Tänk på att frågor som ställs i kommentarerna besvaras här. Vill du ha svar via e-post är det bäst att istället maila direkt.

Tack för din kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts with Thumbnails