Viktig information om bloggen

Denna blogg uppdateras inte längre. Jag har tyvärr inte längre möjlighet att svara på frågor. Jag säljer inte pärlor/smyckeskomponenter eller smycken.

onsdag 2 april 2014

Noterat: Pärlrelaterade aprilskämt





Blev du lurad april igår? Även pärlbutiker och andra inom smyckestillverkningens värld passade på att narras lite med pärlare. Här är en liten samling av de aprilskämt jag sett.

En personlig favorit kommer från Hadar's Blog, som berättar om en ny variant av Hadar's clay: No-fire Furry Clay som görs av en nyupptäckt metall kallad furrium. Vidare berättar hon att den nya, lufttorkande metalleran kan färgas genom att tillsätta pulveriserade ädelstenar "such as Bronzite, Cuprite, Woolite, Lucite, Candelite, Tarzanite, Colalite, Millerlite, Hematite, Walterwite, Sleeptite and Morninglite".

Cindy Lietz, alias Polymer Clay Tutor, varnar för att blå polymerlera nu visat sig innehålla ozonförstörande partiklar som aktiveras av uv-ljus, men lugnar alla som älskar blått med att hon och sonen genom omfattande experiment nu funnit ett sätt att neutralisera reaktionen.

Happy Mango Beads rapporterar på sin blogg att en chihuahua har satt världsrekord genom att trä 800 pärlor på tråd.

Andra butiker har lockat med spännande köperbjudanden så som gratis levande guldfisk (Fusion Beads) eller en alpacka på köpet (Interweave).

1 kommentar:

  1. Bättre sent än aldrig. Bli lurad, menar jag. Furrium! Låter så gulligt. Tack, Maneki.

    Skam till sägandes gick jag nästan på det där med alpackan när jag var inne på Knittingdaily. Milka

    SvaraRadera

Frågor, tips, synpunkter eller kommentarer? Skriv gärna en rad här -- vill du hellre ta det privat hittar du min e-postadress under Kontakt (flikarna under bloggrubriken). Tänk på att frågor som ställs i kommentarerna besvaras här. Vill du ha svar via e-post är det bäst att istället maila direkt.

Tack för din kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts with Thumbnails