Viktig information om bloggen

Denna blogg uppdateras inte längre. Jag har tyvärr inte längre möjlighet att svara på frågor. Jag säljer inte pärlor/smyckeskomponenter eller smycken.

onsdag 14 september 2016

Material: Smyckesämnen av harts och mineral







Det finns många material att välja mellan när du vill göra smycken. Slöjd-detaljer slår ett slag för smyckesämnena Juma Gem, vilka består av harts blandat med pulveriserade mineraler i "färger och mönster som liknar halvädelstenar". Materialet ska vara lätt att bearbeta med såg, borr, fil och fräs.

Mer av Juma hittar du bland skaftämnen i butiken – missa inte mönstret på Golden Dragon, vilket du kan se bättre bilder på här. Ja, om du ändå är på den sajten, missa inte de andra jumavarianterna.

Slöjd-Detaljer har tidigare tipsat om att använda hartsbaserade skaftämnen, dvs block som används för att göra knivskaft, till smycken i sin blogg DIY-Detaljer. Där används för övrigt en produkt från Raffir och gillar du intressanta hartsmaterial bör du kolla deras sajt (själv skulle jag inte säga nej till att leka med lite SFX Blue Uranium, men så har jag också en barnslig soft spot för självlysande material).


Foto: Slöjd-Detaljer


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Frågor, tips, synpunkter eller kommentarer? Skriv gärna en rad här -- vill du hellre ta det privat hittar du min e-postadress under Kontakt (flikarna under bloggrubriken). Tänk på att frågor som ställs i kommentarerna besvaras här. Vill du ha svar via e-post är det bäst att istället maila direkt.

Tack för din kommentar!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts with Thumbnails